i feel....

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)
Aku Punya Manja Kau Saja Buleyy Rasa

Tuesday, September 28, 2010

semalam

yeee. nieh cerite semalam. aku tak sempat nak update semalam. sebab penat. & line celcom cam bodooooooooo! da bayar punn still nak lembab! celcom ouhh celcom! aishhh! menyusah kan aku je. tukar streamyx kang! urghhhh!

tengahari cam2, bapak aku kejut aku bangon tidoo. ye! saya bangon lambat! so what?! HAHA. dye ajak makan luar. fyi, my mum is not here. she at pulau pangkor now. kursus! khames nieh baru balik. ade bibik punn takde guna. bukan masak punn. kalau dye masak, pelik2. mana ade orang berani makan. aku? haha. MALAAAAAS! setakat simple2 buleyy laa. oke! bapak aku ajak makan luar lepas amek adek aku balik dari sekolah. & aku terus amek tuala & mandiii! after mandi aku tengok ade two missed call from unknown number. start with 05. which means the caller from perak. n i guess its from ipoh. 

aku call balek! n operator jawab. n my guess was right! it is from unisem ipoh! unisem is a factory that manufacture semi conductor. & the day before they called, i send my resume by email. n i applied for clerk job. unisem called sebab suruh datang untuk interview. at first i can't go because nobody can get me there. the interview at 3 o'clock. 5 o'clock  aiman balek sekolah. buleyy ke get in time amek aiman nanti? in the mean time i've try to get any solution!. because apek da marah marah sebab aku tak nak pergi intrview 2. lepas kan peluang laaa. 

& suddenlyy i'm thinking one idea. n i told my dad, n he agreed! yes yes! finally! :)

gerak g ipoh dalam pukul 1.45ptg. smpai dalam kul 3.15ptg. aku masuk kilang 2 sorang sorang. amek pass n terus ke visitors room. wait there sambil isi form n buat test dye bagi. duuhh! t'kjot gak r aku tibe tibe kena jawab test. tapi simple test jelaa. hahahha sampai turn aku kena panggil, aku da debar da. waaaahhh! 

dye tanye semua dalam english. n aku jawab la jugak dalam english. sebab ade orang yang di interview before aku, aku dengar dye cakap, orang 2 nak dye jawab punn dalam english. naseb baek aku da prepare dgn bapak aku dalam kereta odw 2. hahaha fuuuhh! aku bukan nye pandai english sangat! simple words buleyy laa. after the interview, dye amek sijil spm aku and surat pengesahan tamat belajar. heh. and dye suruh isi form tok medical check up. nurse 2 suruh buat ujian air kencing, euuuuwww! paling aku tak suka! yueerrkkkss! but u know what? i have tooo! heh. n lulus! alhamdulillah. haha.

cina 2 kata in two weeks she will give me a call about this job. hehe

kalau dapat: Alhamdulillah. aku nak cari pengalaman. aku kena prepare le sebab aku letak ANYTIME can call me come to work.
kalau tak dapat: oke jugak. sebab aku da apply dgree untuk sesi disember nieh. n my mum tgh plan nak buat kursus satu pejabat dye g perlis or melaka. aku nak ikut! sebab semua bawak familyy. ak da lama nak bercuti dgn family! da lama sgt tk jalan jalan cari makanggg! HAHA. duuuh! n fyi, mak aku urus kan kursus nieh, kteorang mesti dapat bilik suite for my mum, my dad and aiman. aku and adik dapat bilik sendiri jugak! pernah mak aku dapat suite. da macam apartment! ade bar dalam, n bilik air dye ade jacuzzi. if not mistake. besar dye buleyy gulek gulek. HAHA. dinner for one family. ALL FREE! wow! best best! masa tue dekat  Cinta Sayang Golf & Country Resort kat kedah. tapiiiii....... semua  aku takkan dapat rasa kalau aku dapat keja nieh. :)

so, aku tak kesah kalau dapat ke tak. heh! dapat, pergi. tak dapat, tak payah pergi. hehe. senang! :P 

p/s: mr bunchett, i adore u.
much! <3

No comments:

Post a Comment