i feel....

My Unkymood Punkymood (Unkymoods)
Aku Punya Manja Kau Saja Buleyy Rasa

Friday, August 13, 2010

ouhh roti hot dog! ;)


someone ingat kan aku yang aku pernah jual hot dog dari bilik ke bilik. ouhh. niat aku baek. nak tolong ckgu. ckgu 2 plak baek dgn aku. dye suruh jual dari bilik ke bilik kat aspurii. then aku punn setuju larh nak tolong dye jual kan. sebab before nieh, orang laen yang jual kan. tapi masa 2 orang 2 tk dapat nak jual sebab ade kerja laen. then ckgu 2 punn panggil aku sebab aku mentee dye. hehe btw she was my guru kelas n guru BM! thanks to her coz aku memang tak suka bm!

back to the real storyyy, cekgu nieh bagi 2 beg plastik penuh dengan hotdog. ada larh lam 40+ aku kena jual bagi abes! haha. dapat je, aku da penin. naseb baek aku ade membe yang baek sudi tolong aku. sapa lagiii, jamieyyy larh. kadang2, miera @ sesiapa jelaaa. kawan kawan aku memang the best! ikhlas semua nyaa! hehe. dari level 1 ke level 2. dari blok aisyah ke blok khadijah. haha (padahal blok 2 bersambung) takde larh susah mana punn. cepat je abes roti hot dog ckgu aku. sebab sedaaaap! haha. dye pakai sos black pepper. n btw ckge aku 2 memang superb kalau bab bab memasak nieh. hehe lagi punn aku jual kat aspuri jerr. budak aspuri memang kuat lapaaaarr! hehe

tapiiii, kadang2 bila kita jual kat orang kita kenal, ramai mintk tangguh bayaaarr. then aku jadik lupa sape yg b'hutang dgn aku. haha. tapiii takpee. aku tak kesah. sebab bape ringgit je punn aku cover. parents aku bagi duet banyak tapii aku bukan nye guna punn. dining ada, stok makanan ada, tyme rehat aku tak suka makan nasik. so, save banyak oke. haha. senang cite aku halal kan sume nyaa. soo, jangan risau eaaa dak aspurii. hehe. lagi punn setiap kali aku jual, ckgu aku bagi hot dog duaa @ tigaa cam tue n duet upah. haha. tak pasal pasal aku dapat banyak benefit sebab tolong ckgu! hehe. biasanyaaa aku bagi satu hot dog untuk membe aku yang tolong akuu. hehe. thanksss too aisyah 7 kerana anda lah paling banyak membeli nyaaaa. mana tak nyaaa, kalau tak abes, dyeorang larh tolong bagi abeskan sebab tak sanggup tengok aku runsing. haha. ouhh fyi, aisyahh 7 adalah dorm akuu. hehe.

ouhh. pernah sekali, ckgu aku bagi lambat roti hot dog 2. malam baru dye bagi. tak ramai yang beli sebab da kenyang makan petang. korang bayangkan jual lam dua beg plastik besaaar. tapiiii, satu plastik punn tak abes jual lagiii. budak budak dorm punn da letih asek makan hot dog. then, aku call ckgu akuuu, dye kata bagi je sape2 nak. dari membaziiirrr. tapii aku kesian lak nak bagii jee. mana tak nya, baru berapa rotii je akuu dapat jual. bilaaa betul2 takde orang nak beli, baru aku bagiii je. haha. berebut plak sorang2. HAHA :)

lagi satu pengalaman, bilaa orang da tau aku jual roti 2, ramai da siap sedia nak belii. petang cam2, bilaa nampak ckgu aku datang, terus serbu aku. biasanyaaa aku kene bawak naek dorm luu. kiraaa ada bape. so senang nak kira bape jumlah duet semua sekali. takde larh short duet ke nanti. haha. pas2, budak bilik aku n membe2 aku da tempah bape dyeorang nak. haha. nanti kalau ada yg maen beli je, yg tempah tak dapat. tak ke naya aku nanti. hehe. 

tapiii kadang kadang aku tak jual rotii 2 sebab cekgu aku sebuk @ dye tk sempat buat ke. memang dye inform aku lu larh pape hal. then, bilaaa petang 2, ada larh yang jerit nama aku @ jerit dorm aisyah 7 tanya roti hot dog ade ke tak. haha. bilaa takdee, memang masing2 muka monyok kelaparan. haha. pape punn memang sonok la jual rotii hot dog! bila ingat2 balek, cammm best, rinduuu, sedayyy! :))

p/s: ouhh percayalahh. dulu aku kurus!
makan hot dog duaa punn da cukup tok sehari nya meal.
nasik tak sentuh punn tak heran. haha
but now, bilaaa tak sentuh nasik seharii, rasa mengelabah gilaaa.
haha :P

No comments:

Post a Comment